lørdag den 2. februar 2013

Tekande

Denne kage startede med at jeg sad og så videoer på youtube, for at få lidt inspiration. Jeg fandt en video med en lille tekande og en lille tekop.
Så gik jeg ellers i gang med udfordringen og gud hvor det let at lave.
Da kanden og 2 kopper var færdige, fik jeg lyst til at lave et nyt sæt i en anden farve, end kedelig hvid.
Undervejs fik jeg ideen at lave et bord og en stol, en dug og et gulvtæppe...
Men hvad skulle jeg dog bruge alt dette pynt til?
Jeg ringede til svigermor og spurgte om de gav kaffe og det ville de selvfølgelig gerne.
Nu skulle jeg så bare lige bikse en kage sammen, det blev en ganske almindelig banankage, smurt med lidt abrikossyltetøj.

Vi kørte ud til mine svigerforældre mens kagen afkølede og derude rullede jeg et tyndt lag marzipan og et tyndt lag fondant ud, kom de tog lag på kagen og satte mit pynt på til aller sidst..

De var alle imponerede over den lille tekande med kop, så min svigermor valgte at gemme det, og den står nu til pynt på en hylde i hendes køkken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar